Sara

Nytt år, nya möjligheter :)

Kategori: Allmänt

Jul loooov, helt underbart, bara typ två veckor dock :/

Vad som hänt sen sist jag skrev, hmm som vanligt så  vare ju miljarder prov innan lovet, sen jobbade jag som vanligt. Lucia tåget i skolan var jag ju med i också, verkligen inte min grej, rätt läskigt, aldrig mer helt enkelt :)
Sen den 13 så serverade jag och Gabbie på Anna och Ålis bröllop,  tappa inte, ramla inte, halka inte, så de blev lyckat, liite annorlunda bröllop men det var jätte fint :) Efter bröllopet så drog jag o mötte Kim i stan, då han fyllde år, tog ett tag att hitta honom för han e ju inte sådär jätte proffsig på att hitta i stan ;)

Den 19 drog jag till Åre, där vi va i en vecka, vi bodde i en mysig stuga, åkte skidor, bada och åt julbord, myisgt med mycket snö också, gick enda upp till midian när man vandra i skogen..


Såhär döda var vi på bilresan upp, mitt inatten, tur att vi sov endå, tog hela åtta timmar upp :P


Hanna och Emma låg mer ner i backen än stod upp, dom gled väl ner för halva backen ;)


Jag strejkade efter att Bisse lurat upp oss till "Lilla tyrål", längsta och brantaste backen, vi typ rulla ner igen, va helt döda:)


Här va vi och åt Julbord på Julafton, der var jätte fint uppdukat, massa mat, vi satt väl dära i tre timmar o käka, eller a, pappa o Bisse åt i tre timmar ;)


Bild uppe från backen :)

När jag kom hem från Åre så på lördagen åkte vi ut till mormor och åt middag, sen efter det drog jag till Kim :) Mene på söndagen var det bara att bege sig hem för att jobba måndag tisdag.. Mindre roligt på ett lov..
Tisdagen efter jobbet så var det dags för middag hemma hos farmor och farfar, köttkakor såklart :) Sen efter de drog jag till Kim ochg sov dära :)

Nyår, hamna hos Kim runt elva och klockan tolv så smällde de raketer överallt, eller a, de smällde överallt hela dagen mene klockan tolv var det ju värst.. Rätt läskigt, raketer e ju inte riktigt min grej, mene de va kul o myisigt :) O nu idag har jag precis kommit hem efter att ha varit hos Kim och varit ute på prommis med Denice :) Ska jobba imorn, inte kul inte kul, mene sista jobbdagen på det här lovet iallafall :)
Imorn ska min moster in och "snittas" en liiten kusse imorn alltså :) Sen är det ju två bebisar till på g, eller a fyra ;) men de e inte förän framåt mars dära :)

Man brukar ju alltid hoppas på att det nya året blir bättre än det förra, mene så hare inte varit på typ 7 år eller nått, mene de känns faktis som att det här året kommer att funka :) Så nytt år nya möjligheter, minnen har man men man ska inte se tillbaka för mycket, man ska se framåt, leva i nuet och just nu så känns det helt perfa :)

Liite saker att se fram emot:

Sportlov vecka 23 februari
Barcelona 29 mars
Påsklov direkt efter Barcelona resan så blir ett långt lov, skola igen 14 april :)
Sommarlov 10 juni
Västerås 2 juli
Grekland ev runt den 12 juli
Tillome skolan känns som den kommer funka, vi ska ju få åka till Barcelona, gå en drink kurs och få lära oss hotellsystem :)

Mene nu ska jag bee mig mot sängen, håller på att frysa ihjäl :)

Puss och Kram

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Så ditt lov har varit bra?:)

    Tycker inte du ska klaga på dina syrror så mycket för va ja har hört så låg du i backarna rätt mycket också;)



    ...Du ser bra ut i mössa...:)

    2009-01-02 | 01:23:03
  • Anonym säger:

    KLAGA inte på snön! inte okej! (:

    2009-01-05 | 13:22:01
  • Broccolli.blogg.se säger:

    Japp de har de, har ju varit med dig:)

    Mene imorn ere skola eller jobb för den som jobbar;) Haha dom va bra mkt värre än mig, hade jag ramlat sådär som dom så hade jag inte rest mig upp igen :) ;)

    2009-01-06 | 21:09:55

Kommentera inlägget här: