Sara

Våren...

Kategori: Allmänt

Jag måste nog ta tillbaka det jag sa om att våren var påväg, idag mer eller mindre snöar det igen.. De e sååå kallt och tråkigt, man får liksom ingen lust till nånting när de e så värdelöst väder..
Och nu står det i tidningarna att detta vulkanmoln kan sprida så mycket aska att vår sommar blir kall, va e detta klimatet vill helt enkelt inte att jag ska stanna i Sverige! Den 16 Juni när jag ska till Turkiet, då måste planen gå igen som vanligt för jag tänker inte missa min resa och vara kvar i det här kalla landet utan semester!

De här ställena i Turkiet planerar jag besöka, Pamukkale som är med på UNESCO:s världsarvslista bla:

Kleopatras Pool

Sen självklart stranden



Hur som helst så är det mycket i skolan nu men samtidigt ingenting.. Vi har nån lektion då och då men mycket eget arbet som projekt, inlämningar, prov och redovisningar.. Imorn ska jag skriva Svenska B Nationella, sitta i fem timmar och ja.. skriva en tråkig berättelse/argumentation/diskussion.. Gu va trååkigt:(

Sista ansökningsdagen för högskola var den 15 april, inte en enda sökte jag.. Men idag ska jag skicka in min ansökning till en YH utbildning på två år. De var lite krävande då de ville ha betyg fråg praktiken, betyg från skolan, referenser, handskrivet brev samt ett färgfoto.. Har liite ångest över om jag ska börja eller inte, vi får helt enkelt se efter sommaren.

Ne, nu ska jag läsa i körkortsboken så det kanske blir något körkort någon gång..

Snälla solen, värmen, blommor, våren/sommaren kom igen nu!

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Vem ska du besöka alla dom ställena med då?=)

    Våren är ju redan här så sluta klaga;)

    8-9+ är ju bättre än 0 gradigt o minus=)

    2010-04-23 | 19:36:33
  • Sara säger:

    Med dig hjärtat :) (vare sig du vill elr inte, du kommer ändå inte stå ut att umgås med din bror och Denice en hel vecka i streck)

    Haha nja, kommer säkert snö nu till valborg ;)

    2010-04-26 | 15:44:12
    Bloggadress: http://broccolli.blogg.se/
  • Anonym säger:

    Frågar du snällt så följer jag säkert med=) Jodå, det e klart jag gör;D

    Det blev en bra valborg=)

    Hur va din slutskiva?

    2010-05-08 | 16:55:11

Kommentera inlägget här: