Sara

Sommaren kommer sommaren går...

Kategori: Allmänt

Tiden går sååååååå fort, känns lite jobbigt faktiskt, känns inte som att man hinner med nånting :/

Luftballongturen blev tyvärr inte av då de blåste lite mycket, vi har fått boka om ett par gånger och nu slutade det med att de flyttades fram till våren.. Förstår ni hur långt det är kvar, vi ska genomlida denna oerhört långa vinter först :(

Hur som helst så har jag börjat mitt nya arbeta som skadereglerare på djurförsäkringar. Går framåt sakta men säkert :)
Sedan har jag ju hunnit vara på Rhodos i Paris och i Köpenhamn..

Den två veckors reseperioden startade med Rhodos, mysig ö, kanske inget ställe att åka tillbaka till men vi hyrde moppe och åkte runt bland berget, bort till Nicosia till fortet och till fjärilsdalen osv. Sista kvällen spenderade vi i Gamla stan, det var himla mysigt, god mat, massor att se på och små roliga affärer.



Sen efter Rhodos var det bara hem och vända för sen bar det av till Paris med min mamma och lill syrra. Paris är en underbar stad och vi bodde precis vid floden så det var jätte fint. Vi var runt överallt, kollade Eifeltornet, Notre Dame, Sacre Coeur och massa mer. Vi åt massa god mat och efterrätter såklart.



O ja, jag var högst upp i Eifeltornet, knäna börja skaka efter första trappen så ni kan ju tänka er hur jag kände mig högst upp..

Sen var det hem och vända igen, och sen bar det av till Köpenhamn med Kim, tyvärr var det väldigt regnigt men vi hade tur att det klara upp lite när vi kom ner till Nyhamn så vi kunde sätta oss på en uteservering och njuta. Vi besökte även Christiania och Spiralkyrkan som låg bredvid(jag ska alltid ge mig in på dumma saker som att alltid ta mig högst upp, och jag ångrar mig alltid på vägen dit då jag faktiskt är extremt höjdrädd), och självklart var vi på Tivoli och kolla :)

Efter att jag kom hem så startade nya jobbet direkt och så var det även dags för min pappa att fylla 40 år så han hade 40 års fest så det var väldigt trevligt och massa god mat :)

Nu ska jag snart kila iväg på bio så PUSS O KRAM!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: