Sara

Livet i stort och smått.. :)

Kategori: Allmänt

Jag vet att jag inte skriver sådär jätte ofta, men har inte alltid så stor lust..

Hur som helst så jobbar jag på, jobbar på båda mina jobb och försöker få ihop en heltidsjänst så jag får mycket pengar.. För det behövs verkligen nu, känns inte så kul att länsa sparkontot för lägenheten men förhoppningsvis är det värt det i slutändan :)

Jag tänker inte ljuga men de är tufft, det är inte bara att flytta.. Dels så ska man ta lån, välja elbolag, välja internet och tv grejs, och för att inte tala om möbler.. Vi var på IKEA idag jag och Kim och det var inte det lättaste både han och jag hade nog liite ont i magen när vi kom därifrån.. Hur som helst var vi iallafall överens om soffa som vi nu beställt men resten.... Det blir spännande (elr inte ;) att se hur det går, både han och jag är ju liite envisa och har svårt att kompromissa, och nu när vi ska flytta ihop så är det så grymt mycket man måste kompromissa om, allt man vill göra de är inte bara att göra utan nu är man verkligen två..

Jag älskar att resa som alla vet och det är så svårt för mig att höra från alla att jag inte kommer ha råd med att resa för att det här med lägenheten kostar så mycket.. Men folk förstår inte vilken sparare jag är, nästintill varenda öre jag tjänar som jag inte lägger på lägenheten kommer jag spara till mitt resande, för det är verkligen något jag inte vill leva utan, det är en stor passion jag har här i livet och det känns tufft när alla säger att det inte kommer gå.. I år har jag varit i Rom, jag har varit i Turkiet och jag ska till London och till Berlin innan nästa år och jag är fortfarande inte helt nöjd, så hur ska det nu gå? När det här med lägenheten är "klart" och Berlin resan gjord, vad ska jag se fram emot då? Alla vet att jag börjar planera nästa resa dagen jag kommer hem från en resa..

Men jag säger det här och nu, jag kommer att komma till Paris, jag kommer att komma till Australien, Nya Zeland, Usa mm. Jag ska få det att funka, det bara är så, och minimum en resa om året, om man verkligen kämpar måste det väl gå?

Liite annat som händer/hänt i mitt liv..
Imorn åker jag iallafall till London och jag ska njuta av varje minut och jag hoppas det kommer bli super skoj :)

I förra veckan var jag i Ullared med Sandra och Steffi, det var super kul :) Vi shoppade loss så det knappt fick plats i bilen hem, men det är väl så det ska vara?

Sen har Sandra fyllt år så vi var ute occh åt på Fridays igår, åt sååå god mat, ville nästan inte sluta äta :) Sen bar det iväg till något nytt partyställe som öppnat..

I fredags var jag och Kim över hos pappa och åt middag, de var super mysigt och jag har sån ångest över att jag träffar Charlie och Kotten så sällan, jag vill ju träffa dom oftare men jag hinner inte, och det känns så deprimerande, jag känner mig så elak :(

Liite av ett depp inlägg men jag vill bara säga att jag älskar dig mitt hjärta och jag tror det kommer bli superbra :)

Kommentarer

  • Sandra säger:

    Haha vet du varför? För jag började göra en inköpningslista, sen så kom jag på att jag kunde skriva vad jag skulle göra över huvudtaget ;) hihi

    2010-11-14 | 18:49:23
    Bloggadress: http://saandrajohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här: