Sara

Barcelona!! :)

Kategori: Allmänt

Nu vare ett bra tag se jag skrev..

Jag har som vanligt gått i skolan, jobba och tränat..
Inte hänt nå sådär jätte spännande mene jag har hunnit med att fylla hela sjutton år, wohooo.... ;)

Den 29 Mars bar det av till Barcelona :)

Under den första dagen när vi väl kommit fram till vandarhemmet så var alla helt döda, dörren in såg ut som en garageport, o rummen vi bodde i fanns det ingen nyckel till och inte heller hade dom städat efter dom som varit där innan.. Ganska äckligt måste jag erkänna.. Men men vi va hungriga efter resan så vi tog oss till första bästa matstället vilket i det här fallet var McDonalds.. På eftermiddagen så gick jag Ullis, Gabbie och Klittan för att kolla våran guidningsrunda så vi iallafall skulle veta vart husen och allt låg som vi skulle guida om.. Första dagen kom vi i säng rätt tidigt och nästa morgon var det upp klockan nio.

Under måndagen besökte vi Mont Juic vilket inte jag tyckte var så spännande, inte så mycket att se nu, fontänen var inte heller på.. Sen var det vår tur att guida och vi guidade om Columbus statyn, La Rambla, La Boqeira, Casa Batlló och Casa Milá. La Boqeira var jätte häftigt de fanns allt från fårhuvud och hjärnor till godis och frukt. Varken middagen eller utgången på kvällen var speciellt lyckad.

Tisdagen var en heldag ut till Mont Serrat, en heldags utflyckt. Klostret var jätte fint men jag vet inte om det var värt att åka så långt för att se. Men nu har vi iallafall sett det och Madde och Ola försvann, dom ska va våra lärare.. Smidigt..

Sen besökte vi också La Sagrada Familia som blev min favorit, det var hur häftigt som helst :) Sen också Camp Nou, Barrio Gótic, Parc de la Ciutadella och Parc Güell.

Maten onsdagen och torsdagen var bättre då vi åt Buffé med sallad och Pizza.. Utgången på torsdagen blev också lyckad då vi inte va hemma förän på morgonkvisten :)

Hemvägen gick bra men kändes himla lång, alla ville bara hem.. Det har varit en skit kul resa, verkligen helt underbar, vi upplevde hela Barcelona på fem dar så alla var rätt slut. Så då var det ju skönt och komma hem till Sverige och ha Påsklov :)

Dan efter ja kom hem drog jag till Kim vi va ute ett tag i de fina vädret, somna rätt tidigt tror jag elr a Kim iallafall ;) o sov alldeles för länge, men de behövdes väl kanske ;)

Månda och tisdg har jag bara jobbat, riktigt tråkigt, men överlever :)
Nu e jag ledig resten av påsklovet så vi får väl se vad som händer :)
De blev ett långt och tråkigt inlägg, inga bilder gick de att lägga in heller.. Bilder kommer senare :)

Puss och Kram

Kommentarer

  • Anonym säger:

    SKRIV NÅGOT NYTT NU:P

    2009-05-08 | 19:26:56

Kommentera inlägget här: