Sara

Sommar nu tack :)

Kategori: Allmänt

Idag är en sån dag då man bara vill mysa ner sig i sängen framför tv:n o bara deppa.. :P

Morgonen började väl inte på bästa sätt, när man vaknar så e alla hemma skit griniga för det va nån liiten vatten läcka eller nått.. Sen stressar jag halvt ihjäl mig med allt o precis när jag e klar kommer jag på att jag har sovmorgon.. Mindre lyckat.. Mene när jag väl skulle ta bussen 08.03 så kom den aldrig så fick ta nästa vilket innebar att jag blev sen till skolan, sen till matte lektionen, va rätt skönt o slippa liite matte ioförsig..

Sen efter mattelektionen var de onödig handledar lektion.. Och efter det var de väl kanske tre timmars hål.. De va skit tråkigt :) Sen Sam B och Spanska.. Så Matte, Sam och Spanska på samma dag, rätt deprimerande :)
På Sam lektionen började vi med ett projektarbete om Europakunskap, de e verkligen såååå tråkigt och ointressant, kommer aldrig palla göra klart arbetet på två veckor..

Så Matte läxa, Spanska läxa, Sam och Turism projekt, Bransch och Produktkunskaps prov.. O de e bara till den här veckan.. Vill inte ens veta vad vi ska börja med på Engelskan.. Men men, ska inte klaga ;)

Men men glada tankar nu ;)

Snart ere sommar, längtar varje dag, varje timme, varje minut.. Med andra ord precis hela tiden :)
Fatta vad härligt, grönt på marken, blått på himlen, gå ut utan att frysa ihjäl, långa prommisar, bada, sitta på utomhusserveringarna o fika, lägga sig i gräset o sola på rasterna.. Åhh va nice de vore :)

None

Helgen va rätt nice däremot, mys helg typ :) I fredags var jag hemma med familjen o vi kolla på Lets Dance o så.. Sen på Lördagen var det middag hos oss, då kom mormor o morfar o Hella med familj så det var trevligt :) Efter det så åkte jag till Kim, vi gjorde inte mkt alls, mös och kolla på film typ :) Så helgen va iallafall nice :)

Mene nu ska jag deppa för mig själv o fortsätta längta efter sommaren ;) haha..

Puss puss

Underbar dag... Elr inte :)

Kategori: Allmänt

Om ni vill höra om min tisdag, femte skoldagen efter lovet..

Börja med att en av mina mobiler dött, sket i det för jag hade ju en till, sen så var de ju jag o Gabbie som hade bakat i dag till skolan också så de va bara o släpa med sig massa bullpåsar till skolan. Efter det så var bussen sen, jag som vanligt skit stressad går upp till centrum och tar bussen därifrån (släpandes på min väska med skolböcker + bullpåsarna). När jag kommer till Fruängen och ska ta tunnelbanan så är den försenad, de va ju kul, ennu mer stressad.. Tro de eller ej så hann jag itid till skolan, men när jag kom dit fick jag reda på att första lektionen var inställd, så jag ångra rättg grovt att jag inte ladda mobilen :) Så nu sitter jag i skolan o väntar på nästa lektion.. O inte nog med det, Gabbie messar o säger att hon e sjuk och det är hon som har hela arbetet som ska redovisas på torsdag, o redovisningen är extreemt viktig med tanke på att vi jobbar med det i typ fem ämnen.. Mindre lyckat.. Sen lär väl min dag fortsätta lika bra, efter den tråkiga skolan ska jag o jobba, ska jobba till sju ikväll, så lär bli en rätt dryg dag :)

None

Plus att när jag äntligen hade somnat inatt så drömde den här lilla krabaten mardrömmar, så de va bara resa sig upp :)

Jag har rätt tråkigt så kan ju skriva liite om min helg..
I fredags slutade vi så sent som fyra, efter de åkte jag till pappa.. Vi bjöd över Anna, Ålis och Saga på middag o myskväll.. Åt fondue och klyftisar sen till efterätt blidde de kladdkaka med grädde och hallon.. Vi sjöng väl sing star och spelade Guitar hero hela kvällen.. :) Sen lördagen så åkte vi runt liite överallt, kollade liite barnvagnar och sånt, jag lagade middag sen åkte jag till Kim, vi gjorde väl inte så mkt, tog de lugnt typ, jag va helt död :P :) Sen söndag morgon vare upp "tidigt" för jag skulle möta Gabbie i stan vid tolv för att åka hem till mamma och baka.. Vi baka i hela fem timmar, de gick skit bra om man bortseer från Gabbies ehm vaniljbullar? Haha de va bara gegga :) men men, goda blev dom iallafall ;) Efter det så åkte familjen på middag hos Jannes föräldrar, riktigt god mat, var tyvärr inte så hungrig med tanke på allt vi ätit när vi baka ;)

De känns fortfarande som att detta år kan bli rätt bra :)

Nu ska jag ehm fortsätta vänta på att min lektion ska börja.. Så..

Puss o kram

Nytt år, nya möjligheter :)

Kategori: Allmänt

Jul loooov, helt underbart, bara typ två veckor dock :/

Vad som hänt sen sist jag skrev, hmm som vanligt så  vare ju miljarder prov innan lovet, sen jobbade jag som vanligt. Lucia tåget i skolan var jag ju med i också, verkligen inte min grej, rätt läskigt, aldrig mer helt enkelt :)
Sen den 13 så serverade jag och Gabbie på Anna och Ålis bröllop,  tappa inte, ramla inte, halka inte, så de blev lyckat, liite annorlunda bröllop men det var jätte fint :) Efter bröllopet så drog jag o mötte Kim i stan, då han fyllde år, tog ett tag att hitta honom för han e ju inte sådär jätte proffsig på att hitta i stan ;)

Den 19 drog jag till Åre, där vi va i en vecka, vi bodde i en mysig stuga, åkte skidor, bada och åt julbord, myisgt med mycket snö också, gick enda upp till midian när man vandra i skogen..

Såhär döda var vi på bilresan upp, mitt inatten, tur att vi sov endå, tog hela åtta timmar upp :P

Hanna och Emma låg mer ner i backen än stod upp, dom gled väl ner för halva backen ;)

Jag strejkade efter att Bisse lurat upp oss till "Lilla tyrål", längsta och brantaste backen, vi typ rulla ner igen, va helt döda:)

Här va vi och åt Julbord på Julafton, der var jätte fint uppdukat, massa mat, vi satt väl dära i tre timmar o käka, eller a, pappa o Bisse åt i tre timmar ;)

Bild uppe från backen :)

När jag kom hem från Åre så på lördagen åkte vi ut till mormor och åt middag, sen efter det drog jag till Kim :) Mene på söndagen var det bara att bege sig hem för att jobba måndag tisdag.. Mindre roligt på ett lov..
Tisdagen efter jobbet så var det dags för middag hemma hos farmor och farfar, köttkakor såklart :) Sen efter de drog jag till Kim ochg sov dära :)

Nyår, hamna hos Kim runt elva och klockan tolv så smällde de raketer överallt, eller a, de smällde överallt hela dagen mene klockan tolv var det ju värst.. Rätt läskigt, raketer e ju inte riktigt min grej, mene de va kul o myisigt :) O nu idag har jag precis kommit hem efter att ha varit hos Kim och varit ute på prommis med Denice :) Ska jobba imorn, inte kul inte kul, mene sista jobbdagen på det här lovet iallafall :)
Imorn ska min moster in och "snittas" en liiten kusse imorn alltså :) Sen är det ju två bebisar till på g, eller a fyra ;) men de e inte förän framåt mars dära :)

Man brukar ju alltid hoppas på att det nya året blir bättre än det förra, mene så hare inte varit på typ 7 år eller nått, mene de känns faktis som att det här året kommer att funka :) Så nytt år nya möjligheter, minnen har man men man ska inte se tillbaka för mycket, man ska se framåt, leva i nuet och just nu så känns det helt perfa :)

Liite saker att se fram emot:

Sportlov vecka 23 februari
Barcelona 29 mars
Påsklov direkt efter Barcelona resan så blir ett långt lov, skola igen 14 april :)
Sommarlov 10 juni
Västerås 2 juli
Grekland ev runt den 12 juli
Tillome skolan känns som den kommer funka, vi ska ju få åka till Barcelona, gå en drink kurs och få lära oss hotellsystem :)

Mene nu ska jag bee mig mot sängen, håller på att frysa ihjäl :)