Sara

Sommaren 09

Kategori: Allmänt

Sommarlovet startade den 10 Juni, det regnade hela dagen men på kvällen blev det liite uppehåll, skolavslutnings dagen så åkte jag Sandra, Jessica, SaraM och Stephanie in till Stureplan och kvälls/nattfika, det var jätte mysigt och kul att titta på allt folk som hade tagit studenten och så:) veckan ut tog jag det bara lugnt..

Veckan efter började jag arbeta, arbetade Måndag - Onsdag veckorna 25-29 och 33.

Vissa dagar var helt klart bättre än andra, jobba när det är skinande sol ute är inte det roligaste, men jag fick i alla fall ihop alla mina jobb dagar.

Vecka 30 och 31 var jag i Grekland och ö luffa med Gabbie och Rebecca.
Vi besökte öarna Naxos-Ios-Paros och Salamina, vi tillbringade också ungefär två dagar i Athen:) Första resan utan någon förälder och första resan jag betalade helt själv, det var en riktig upplevelse:)

Vecka 32 tillbringade jag med Kim då han hade semester, vi hade hans mors hus för oss själva då hans mamma var i Turkiet och hans bror uppe i deras stuga så vi var kattvakter till deras tre "små" bebisar sen var vi på bla middag hos min familj och hos Kims pappa. Hann se ett par filmer och någon prommis fick jag väl för fint väder va det ju hela veckan :) Laga mat gjorde vi också, tro det eller ej ;) " Kim den slöa mästerkocken" ;) Sen var vi i Kista och letade efter ett par skor till mig som jag aldrig hittade, rätt deprimerande men men :) De var i alla fall himla mysigt, vi hann inte umgås så mycket när han va ledig så det får vi ta igen nästa år :) Lät himla långt kvar men tiden går extremt fort känns som vi fick sommarlov för typ två veckor sen men de va hela tio veckor sen.. :/

Vecka 34 var jag på Mallorca med Pav. En vecka innan skolan starta igen, det behövdes och det var himla skönt. Vi gjorde flera utflykter till exempel Majoricafabriken där de gör speciella pärlor, Grottor, Marineland, Akvariet sen slappa vi självklart på stranden och vid poolen också:)

Så, jag är helt nöjd med mitt sommarlov, önskade dock att det var mycket längre, Höst och Vinter är inte nått jag gillar precis, då går jag nog i ide;)

Liite mer än halva året har gått och även fast det hänt tråkiga saker så måste jag säga att än så länge är det här det bästa året på länge:) Peppar peppar ska inte säga för mycket det är ju trotsallt tre månader kvar på detta år..